,,Ik weet dat er onzekerheid bestaat over de schuldencrisis, die onzekerheid kunnen we niet in alle gevallen wegnemen. Wat we wel kunnen doen, is er eerlijk en open over communiceren door uit te leggen wat het probleem is, wat eraan gedaan kan worden en wat DNB eraan doet”, zei president Klaas Knot van DNB in een toelichting.

De bestaande website van de toezichthouder is vooral gericht op de professionele gebruiker. ,,Met de nieuwe website wil DNB de consument op een laagdrempelige manier informeren.” DNB meent dat het thema geld centraal staat bij de meeste vragen waar consumenten mee rondlopen.

Onduidelijk

Ook is de rol van DNB als centrale bank en toezichthouder niet voor iedereen altijd even duidelijk. Via de site wil DNB niet alleen vragen beantwoorden maar ook meer inzage geven in haar taken en activiteiten.

Op de nieuwe website moet relevante informatie makkelijk te vinden zijn. ,,Hiervoor kan gebruik gemaakt worden van een handige zoekfunctie”, stelt DNB. Aan onderwerpen die op een bepaald moment in de belangstelling staan, wordt extra aandacht besteed. ,,Naast informatie over actuele onderwerpen, zal de website ook antwoord geven op vragen over bijvoorbeeld sparen, betalen, pensioen en verzekeren.”

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl